🧩 Úvod
🔑 Pouze pokud obdržíme níže uvedené informace tak můžeme vše správně zaevidovat a nastavit nové zálohy, vystavit evidenční list a umožnit Vám komunikaci ohledně bytu.
📌 Dobrá zpráva: vše lze vyřídit online, pohodlně a bez osobní návštěvy.
✅ Co udělat krok za krokem:
🔹 1. Připravte si potřebné dokumenty
Podrobný seznam najdete zde: Jaké dokumenty je potřeba dodat?
🔹 2. Pošlete nám je
📧 e-mailem na: info@bytos.cz
📝 nebo přes formulář: https://bytos.cz/zmena-vlastnika
🔹 3. Po zpracování od nás obdržíte:
-
potvrzení o změně
-
nový evidenční list, který slouží jako přehled o nastavených zálohách, osobách v bytě a platbách.
🧾 Co je evidenční list?
Dokument, ve kterém najdete:
-
výši měsíčních záloh na služby,
-
počet osob v bytě,
-
datum účinnosti,
-
číslo účtu a variabilní symbol pro platby.
📬 Na základě evidenčního listu si pak nastavíte trvalý příkaz v bance.
🧭 Proč je potřeba změnu nahlásit?
-
Aby jsme mohli správně rozúčtovat náklady, odeslat vyúčtování, řešit technické závady apod.
-
Bez evidence nového vlastníka nemůžeme např. vlastník domu přijímat úhrady záloh nebo komunikovat o důležitých záležitostech.
💬 Tipy a doporučení:
-
Změnu je vhodné oznámit co nejdříve po zápisu na katastr.
Zákon říká „bez zbytečného odkladu“. -
Převod je vždy evidován k 1. dni kalendářního měsíce.
Nelze zpětně.
👥 Upřednostňujete osobní jednání?
Není nutné, ale pokud preferujete osobní setkání, rádi Vás přivítáme:
📅 Přijďte kdykoli během úředních hodin – pondělí a středa 08:00–16:00.
📍 Kancelář BYTOS - Mánesova 1956, Louny – zobrazit na mapě📍
📞 Doporučujeme si schůzku předem domluvit, abychom se Vám mohli plně věnovat a vše připravit předem.